BLOGas.lt
Sukurk savo BLOGą Kitas atsitiktinis BLOGas

Automobilio važiuoklė yra vienas svarbiausių komponentų, kadangi ji turi tiesioginį poveikį patogiam automobilio eksploatavimui. Todėl jūsų ir keleivių komfortas priklauso nuo esamos automobilio važiuoklės būklės. Norint servisui atlikti ratų suvedimą yra būtina ratų suvedimo įranga, šios įrangos pagalba yra patikrinama ratų geometrija.

Su netinkamu ratų suvedimu automobilis negali važiuoti tiesiai viena kryptimi, kai yra paleidžiamas vairas. Todėl jūsų patogumui ratų suvedimas atneštų tik naudos, kadangi automobilis būtų manevringesnis ir patogiau valdomas. Jeigu yra bloga ratų geometrija, tai pasireiškia šiais požymiais: automobilis, paleidus vairą, krypsta į vieną šoną; stabdant automobilis krypsta į vieną šoną; padidėja kuro sąnaudos; netolygiai dyla padangų protektorius; dėvėsi viena padangų pusė; automobilis yra nestabilus posūkiuose ir kiti požymiai.

Kodėl reikia atlikti ratų suvedimą?

Ratų suvedimą būtina atlikti dėl kelių priežasčių, automobilis po ratų suvedimo stabiliau laikosi judėjimo trajektorijoje, sumažėja kuro sąnaudos, mažiau dėvėsi padangos ir automobilio valdymas tampa saugesnis. Su tvarkingu ratų suvedimu automobilis tampa paklusnesnis, jį lengviau valdyti, tampa labiau manevringas ir mažiau tinkamesnis šoniniams slydimui.

Kada rekomenduojama tikrinti ratų suvedimą?

  • Automobilio ratų suvedimą siūloma reguliariai atlikti tada, kai automobilis pravažiuoja 12-15 tūkstančių kilometrų;
  • Atlikus važiuoklės remontą: pakeitus vairo traukes, sailentblokus, amortizatorius, statramsčius, spyruokles ir panašiai;
  • Kai padidėjęs padangų nusidėvėjimas;
  • Automobilis blogai valdomas, reakcijos į vairo judesius yra pavėluotos;
  • Kai automobilį traukia į vieną ar kitą pusę;
  • Automobilis, paleidus vairą, krypstą į vieną ar kitą pusę;
  • Sumontavus naujas padangas ant ratlanki, ypač tada, kai automobilį stipriai traukia į vieną pusę;
  • Po posūkio vairas blogai grįžta į savo pradinę padėtį;
  • Stabdant automobilį stipriai traukia į vieną ar kitą pusę;
  • Pakeitus žiemines padangas į vasarines ir atvirkščiai;
  • Po avarinės situacijos, trenkimosi į bordiūrus ir kitas standžias kliūtis, pramušus važiuoklę;
  • Jei automobilio apsisukimo spindulys į skirtingas puses yra ne vienodas, į vienas pusę sukasi mažiau, į kitą - daugiau.

Kodėl gali pablogėti ratų geometrija?

Jeigu vairuojant automobilį ar kitą transporto priemonę jį traukia į vieną ar kitą pusę, tai galėjo atsitikti dėl šių priežasčių:

  • Blogas ratų suvedimas ir išvirtimas;
  • Padangų karkasas yra nevientisas;
  • Padangose yra skirtingas oro slėgis (jeigu skirtumas didesnis nei ½ atmosferos);
  • Yra sudegęs vairo hidraulinis stiprintuvas;
  • Ant ašie uždėtos skirtingos padangos, ypač jeigu skiriasi jų aukštis, plotis ir protektorius;
  • Yra sudegę pusašių šarnyrai;
  • Ant ašių uždėtų padangų protektorius yra stipriai nevienodas;
  • Tam tikrų pakabos detalių stiprios deformacijos.

Ratų suvedimas, išvirtimas ir kasteris

Jeigu jūsų transporto priemonei buvo atliktas pakabos ir važiuoklės remontas, tai transporto priemonių ratų nustatymai išsiderina. Todėl reikia nustatyti ratų suvedimą ir išvirtimą, kad automobilis būtų saugiau eksploatuojamas kelyje. Kaip rašėme aukščiau, ratų išvirtimas ir suvedimas priklauso ir nuo kitų veiksnių: avarijos, smūgio važiuojant į ratus, oro slėgio, padangų protektoriaus.

Todėl jeigu norite, kad automobilis jums puikiai tarnautų, po visų išvardintų elementų yra būtina atlikti ratų suvedimą. Kadangi siekiant užtikrinti automobilio stabilumą ir saugumą yra būtina nustatyti tinkamą ratų kampą, automobilio kėbulo atžvilgiu. Trumpai jums nupasakosime kas yra transporto priemonių ratų išvirtimas, suvedimas ir kasteris.

Ratų išvirtimas - tai yra tam tikras kampas, kuris yra vertikalus lyginant su rato sukimosi plokštuma. Jis yra laikomas teigiamu, jei viršutinė rato dalis yra išvirtusi į išorę. Jeigu rato viršutinė dalis yra išvirtusi į vidų, link variklio, jis yra laikomas neigiamu. Pasitaiko atvejų, kai tokie automobilio ratų išvirtimai matosi vizualiai, tokiu atveju padangos dėvėsi labiausiai. Tinkamiausias išvirtimas eksploatavimui yra nulinis, tokiu atveju padangos dėvėsi mažiausiai ir yra jaučiamas mažiausias pasipriešinimas važiuojant. Neigiamas ratų išvirtimas yra naudingas tuo, kad pagerina transporto priemonės stabilumą posūkiuose.

Ratų suvedimas - tai yra kampas ir atstumas tarp ratų vidinių briaunų ir atimamas atstumas iš priekinių briaunų. Kampas, tarp judėjimo krypties ir ratų sukimosi plokštumos. Todėl būtent blogas ratų suvedimas yra didžiausia priežastis dėl kurios dėvėsi labiausiai padangos, net blogai atliktas ratų suvedimas gali kenkti padangoms. Jeigu yra netinkamas automobilio ratų suvedimas, požymiai gali būti tokie: padangos greit dvesi, posūkiuose jos cypia. Todėl ratų suvedimą yra rekomenduojama atlikti dažniausiai, kadangi jis įtakoja kaip dažnai pirksite naujas padangas. O kaip žinia, kur kas pigiau reguliariai atlikti ratų suvedimą, nei pirkti dažniau padangas.

Kasteris - tai yra vertikalus rato sukimosi kampas ašies atžvilgiu. Kalbant paprasčiau, ar automobilio ratas stovi centrinėje vietoje po automobilio sparnu. Dažnai automobilių sporte automobiliai yra nustatomi keliais laipsniais didesnį už gamyklos nustatytus parametrus. Tas įtakoja tą, kad automobilis yra stabilesnis važiuojant ir padidina automobilio galimybę važiuoti greičiau tiesiąja.

Servisai, kurie nori pasiūlyti šią paslaugą, turi turėti specialią serviso įrangą. Ratų suvedimui atlikti yra naudojama - ratų suvedimo stendas ir 3D ratų geometrijos suvedimo stendas. Ši įranga atlieka tą patį, tačiau 3D geometrijos stendas dirba specialių veidrodžių pagalba. Tiksliau matavimas yra paremtas kameromis, kurios stebi prie ratų primontuotus veidrodžius, kuriuose yra davikliai.

Taigi, apibendrinant visą informaciją galima teigti, kad automobilio savininkui po atlikto ratų suvedimo nauda yra didžiulė. Kadangi tokio eksploatuojamo automobilio kuro sąnaudos yra mažesnės, dėl sumažėjusio pasipriešinimo, mažiau dėvėsi padangų protektorius, kadangi jos yra pakreiptos lygiai vertikaliai, automobilis yra stabilesnis posūkiuose, o svarbiausia - saugesnis.

Patiko (1)

Rodyk draugams

Komentuokite